Att göra en drömfångare

Vad du behöver:
Stomme av något slag,armband funkar jättebra.
Vaxad tråd,här lintråd,funkar bra med bumullstråd men blir inte lika fint
Fjädrar och pärlor till dekoration,andra förslag är snäckor,stenar,halsbandshängen,julgransbollar,plastblommor etc,det är bara att ta något som man tycker om och tycker är fint..you get the picture.
Näbbtång el dylikt
Små klämhängen som jag inte vet vad jag ska kalla dom
och en nagelsax.
Börja med att göra en ögla och fäst den i ringen så diskret som möjligt.Linda in stommen med tråden.Se till att det inte blir glip,dra efter lite om det behövs.Min blev inte jättesnygg här...när du är tillbaka vid början gömmer du eventuella trådsnuttar sm sticker ut genom att lina in dom mot stommen.
Första innervarvet i nätet:dra tråden till det stället du vill sätta ''knuten'' och lägg tråden över stommen och fram igen genom det hålet den bildar.Ett lätt sätt att säga det på:gör en liten snurr.Använder man sig av vaxad tråd sitter den fast bättre än om man använt sig av bomullen.
När du är vid slutet av varvet gör du sista öglan halv,asså att den börjar mitt emellan första och näst sista öglan(glömde ta en bild då,men kolla på sista bilden så ser ni hur jag menar)och fortsätt med domhär ''knutarna''och arbeta dig mot mitten i spiralform.
Skärpan skojjar med mig.
När man kommit till mitten är det svårt att trä tråden genom alla hålen,så då slutan man.Om men inte vill ta en nål och fortsätta mot mitten,men jag tycker om det lilla hålet i mitten.Om man vill kan man trä på en liten pärla i något av de sista varven,det är den sk. själpärlan,men jag har skippat*hostglömthost* den.Fäst tråden med en liten knut,så osynlig som möjligt.Klipp av extratrådar och ev fuss som blir av tråden.
Nät klart,då är det bara att dekorera!Använder man sig av de små metallklämmorna till att sätta fast fjädrarna behöver man tången,men mina fjädrar satt inte särskillt bra ändå,kanske lite lim...Smaksak och kreativitetstest,bara att prova sig fram!Min blev då såhär:
Om ni blev förvirrad av min förklarning kan ni också kolla här där en liknande är gjord.Gör gärna en själv och visa mig!!!Good luck young Yedi's.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback