Yummie yummie in me tummie

Idag var resterande familjemedlemmar på hockey, lämnande mig med friheten att laga min egen middag.Kan säga att det blev heeelt ok.Jag är totalt värdelös på att göra sås och tyvärr led vi av en extrem sås-torka. Ibland får man bra idéer. Jag fick en. Och den heter: japansk soya. Så djuriskt gott, skulle kunna ta i en skål och bara sleva i mig, är så lycklig över denna nya upptäckt. Så gå, du kära läsare, och kola om ni har någon japansk soya hemma för mmmmmmmm vad bra shit det var!

Kommentarer
Postat av: Linn Wennerstén

Oooh! Jag blev också lämnad ensam hemma för att laga min egna middag när det var hockeydags. Min bestod av: En dl havregryn och två dl vatten, exotiskt experimenterande med massor av upplevelser, iallafall för en köksoskuld.

Svar: hahaha sakta i backarna Linn, du är för vild!! Nejmen min familj lämnar ju huset nästan varje hockeymatch så ibland måste jag kavla upp ärmarna och visa whos the man. Sen kan vi ju tacka gudarna för snabbpizza (<3)!
elvira lundberg

2014-03-02 @ 10:14:44
URL: http://linnwee.blogg.se/
Postat av: Thea

Kan tipsa om en annan sås som jag "kom på" för några dagar sedan när jag VAR SÅ SUGEN på sweet chili-sås som brukar finnas till viss pasta på t.ex. Olearys.

1 burk cremé fraiche paprika chili
3-4 matskedar sweet chili-sås
matlagningsgrädde efter den konsistens du vill ha

SÅ GOTT till typ allt!

Svar: oooo det låter som en fenomenal sås, skulle nog funkat bra till min kyckling också.. tack för tipset!!
elvira lundberg

2014-03-03 @ 18:47:57
URL: http://kaffeochthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback