Bara så att ni vet så stämmer inte allt,dethär är typ som jag tror att det är...Jag är inte så smart

VISSTE NI ATT GEORGE W BUSH VAR CHEERLEADER?


Jag har juh då alltså gått med i skellefteås senior-cheerleadinglag Stingrays.Det hela består av momenten gymnastik,bygg,dans och hopp+ramsa.Slår vi ihop hela kalaset får vi ett program som man tävlar med i olika mästerskap eller visar upp på uppvisningar.

Gymnastikdelen innebär saker som kullerbyttor(är det något R i det..?),hjulningar,rondater,flickisar,handvolter och annat såntdär som är väldigt fint att titta på men mycket svårt att göra.Jag gör oftast fel,hehe...Här kan jag även tillägga att jag sabbat min handled/armbåge eftersom jag alltid gjort fel.Den gör ont nu..

Bygg är min favvodel,man är som vanligast två baser,en framperson,en bakperson och en topp.Toppen är den som man bla slänger upp i luften.Jag är bas,det är typ på mina händer toppen står på.Det är därför jag ibland sagt att jag har kastat någon,men det är juh självklart hela gruppen som kastat henne,det känns bara så för att hon står juh nästan på mig...och sen..puuuuuh så flyger hon iväg.Det är svårt att förklara utan att använda mitt kroppsspråk...Men alla borde igentligen få se hur et ser ut,det är skitcoolt.Ni kan juh alltid googla.Google=mitt allt.

Dansen är det RIKTIGT krångliga.Alla andra älskar att dansa,men med noll kontroll över min kropp är dansdelen den del jag fruktar mäst.Det går ganska fort och jag är lättdistaherad...Sen har jag typ lika bra motorik som Ragnar.

Hopp är också en såndär grejj som ser jättefint ut att kolla på,men är svårt att göra.Hoppen är oftast uppbyggda på samma sätt,en prepp,ett hopp och en landning.Duktiga hoppare hoppar hopp som typ toetouch och ''gäddan''(glömt namnet)men det finns supermånga olika hopp och hopprepp!

Ramsan är när laget skriker om hur bra dom är och hur mycket dom spöar skiten ur alla andra lag.Peppande helt enkelt!På amerikanska filmer hejjar cheerleaders oftast på fotbollslag.



OCH NEJ,TYVÄRR ANVÄNDER VI INTE POMPOMS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback